דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין תוספי תזונה (תרופות טבעיות) לבין תרופות הרפואה המודרנית? 

מאת    [ 04/04/2011 ]

מילים במאמר: 830   [ נצפה 1929 פעמים ]

לאחרונה, אנו עדים למידע רב בנושא תוספי תזונה המתבסס ברובו על מחקרים מדעיים שבוצעו במהלך 10 השנים האחרונות. הנושא תוספי תזונה הפך לנושא פופולארי ביותר באמצעי התקשורת ומדי יום אנו נחשפים לשפע מאמרים ומחקרים במדיה הכתובה, המשודרת ובספרות המקצועית.

רופאים מקרב הרפואה הקונבנציונלית טוענים, שהנושא תוספי תזונה הפך לתחום מרתק ונחקר ביותר. למרבה הצער, פרט ליוקרה אישית לה זוכה החוקר, התמורה הכספית היא ברוב המקרים מגוחכת ואינה כדאית מבחינה כלכלית. זו הסיבה העיקרית שנושא תוספי תזונה אינו מתפתח באופן הראוי לתחום בעל פוטנציאל כה גדול.

האם תוספי תזונה מתחרים בתרופות?

האם נכון לומר כי תוספי תזונה הפכו למתחרים של תרופות הרפואה המודרנית? התשובה היא כמובן לא! תוספי תזונה ותרופות אינם סותרים זה את זה וברוב המקרים מביאים לאותן תוצאות רפואיות כאשר ההבדל ביניהם מתבטא באופן הפעולה שלהם. תוספי תזונה מסייעים לגוף לבצע את תפקידיו באופן טבעי ואילו התרופות מובילות לאותה תוצאה אך עושות זאת ע"י מניעת התרחשותו של תהליך טבעי בגופנו. 

למרות שדרכי הפעולה של תוספי תזונה ותרופות שונה, חשוב לדעת לשלב ביניהם כדי שישלימו זה את זה ויפעלו בהרמוניה. חשוב לאפשר לגופנו לטפל בעצמו לפני שימוש לא זהיר בתרופות, וביניהן תרופות המרשם, שבדרך כלל גורמות לתופעות לוואי מיותרות שרצוי מאד להימנע מהן.

אינדקס שימושי פשוט ונוח לתוספי תזונה

כיוון הטבע
עושה סדר בעולם תוספי התזונה ומגיש לכם אינדקס שימושי, פשוט ונוח. משפחת תוספי התזונה כוללת את רכיבי התזונה העיקריים הבאים:

ויטמינים - חומרים שבלעדיהם הגוף אינו יכול להתקיים והם חיוניים במנות קטנות לצורך גדילה ותפקוד תקין של מערכות הגוף השונות. הגוף אינו מייצר ויטמינים כמו ויטמין A, ויטמין B12, ויטמין C, ויטמין D, ויטמין E ולכן אספקתם צריכה להיות ממקור חיצוני. המקורות החיצוניים העיקריים לאספקת ויטמינים הם: מזון מהחי, מזון מהצומח וכן תוספי תזונה. מבין תוספי התזונה, ניתן לספק לגוף שילוב של ויטמינים חיוניים בצורה של מולטי ויטמין. 

מינרלים - יסודות כימיים גיאולוגיים הנמצאים בעומק האדמה והם חיוניים להתפתחות תקינה ותפקוד מלא של הגוף. מינרלים כמו סידן (קלציום), מגנזיום, אבץ, כרום וסלניום תפקידים חשובים ביותר בגדילת מערכות הגוף ותפקודן התקין. למינרלים תועלת רבה במניעת מחלות ובשמירה על בריאותנו. הגוף אינו מייצר מינרלים ולכן אנו צורכים אותם באמצעות המזון ו/או ע"י הוספה של תוספי תזונה. 

חומצות אמינו - חומצות אמינו, בדומה לתרופות הכימיות, מבצעות את פעולות הריפוי של גופנו. אולם, בהשוואה לתרופות, חומצות אמיניות פועלות באופן טבעי ומספקות לגוף את כל החומרים להם הוא זקוק כדי לשמור על בריאות תקינה. אנו צורכים אותן באמצעות המזון או ע"י שימוש בתוספי תזונה. כמו כן, חומצות אמינו אינן גורמות לתופעות לוואי לא רצויות כגון אלה הנגרמות ע"י התרופות הכימיות, שלמעשה מונעות מהגוף לבצע פעולות טבעיות חיוניות.

חומצות שומן ושומנים - בעיות בריאות רבות הן תוצאה של חסר של חומצות שומן ואפשר להתמודד עם רוב המחלות ע"י נטילת תוספי תזונה המכילים חומצות שומן חיוניות לגוף כגון חומצות שומן מהקבוצות אומגה 3 ו- אומגה 6 , שאינן מצויות בתפריטי המזון שלנו.

כיוון הטבע ממליץ לעשות אבחנה ברורה בין סוגי השומן השונים כדי לא לבלבל בין שומני הטראנס הנמצאים במרגרינה ובמטוגנים ומסוכנים מאד לבריאותנו לבין שומנים כמו שמן דגים, שמן פשתה ואחרים החיוניים ביותר למניעת בעיות רפואיות כמו: טחורים, טרשת נפוצה, סכרת וכד' ולשמירה על בריאותנו. אנו צורכים שומנים חיוניים אלה באמצעות המזון או במקרה הצורך גם ע"י תוספי תזונה.  לעיתים קרובות, הגוף שלנו זקוק לעזרה ואנו עושים זאת ע"י שימוש בתוספי תזונה.

הידעת שגופנו הוא הרופא הטוב ביותר?

בספרות הרפואית הוגדרו רמות מיטביות של חומרי המזון הדרושים לגוף כדי שמערכת החיסון שלנו תוכל לשמור על בריאותנו באופן מיטבי. תזונה מיטבית היא מצב תזונתי בו כל תא בגופנו מקבל רמות מיטביות של חומרי מזון הדרושים לו לתפקוד אופטימלי ולעיתים אנו נדרשים להוסיף גם תוספי תזונה. כידוע, הגוף הוא הרופא הטוב ביותר שלנו ואין עוררין על כך שהוא גם מכונה מופלאה הפועלת בצורה מתוחכמת אשר לעיתים זקוקה לעזרתנו.

על גופנו לייצר את מרבית חומרי המזון החסרים לו מהמזון שאנו אוכלים ואת יתרת החסרים התזונתיים עלינו להשלים עם תוספי תזונה המכילים: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון ועוד.. עד לשלב בו תאי גופנו יתפקדו בצורה אופטימלית. כאשר הגוף יקבל אספקה קבועה של חומרי מזון והשלמות סדירות של תוספי תזונה איכותיים, מערכת החיסון שלנו תפעל בצורה מיטבית.

תפקידם של תוספי התזונה הוא לחזק את בריאותנו ולהקטין למינימום את חשיפתנו למחלות ולבעיות בריאות. ואם כבר חליתם, ברוב המקרים תוספי תזונה ותזונה נכונה יעזרו לכם להשיב את בריאותכם שאבדה. חשוב להבין, שהרבה יותר פשוט לשמור על הבריאות מאשר להשיב אותה לאחר שאבדה.

תועלות עיקריות מצריכה מיטבית של תוספי תזונה איכותיים

צריכה מיטבית של תוספי תזונה, תחזק במידה ניכרת את מערכת החיסון שתסייע לנו למנוע בעיות בריאות ומחלות. חיזוק משמעותי בחוסנה של רשת נוגדי חמצון (אנטי - אוקסידנטים), יביא למניעת נזקי חמצון הנגרמים ע"י רדיקלים חופשיים וכתוצאה מכך יקטין במידה ניכרת את חשיפתנו לבעיות בריאות.

צריכה נכונה של תוספי תזונה, תפחית במידה ניכרת את הסיכון לחלות במחלות לב ובסוגי סרטן נפוצים כמו: סרטן השד, המעי הגס, הערמונית, הלבלב ועוד.. 


ההמלצה של כיוון הטבע


בכל בעיה בריאותית, כיוון הטבע ממליץ לך לפנות תחילה לרופא/ת המשפחה ולרפואה המקצועית של קופות החולים. אם לא מצאת פתרון לבעיית הבריאות שלך בקופות החולים, חשוב ביותר לפנות בהקדם למרפאות ובתי הטבע המומלצים שלנו כדי קבל את הפתרון לבעיה שלך.

טיפולים טבעיים במרפאות נבחרות ושימוש מיטבי בתוספי תזונה איכותיים, יגדילו במידה ניכרת את הסיכויים שלך לפתור את בעייתך הבריאותית אחת לתמיד ולהפסיק לאלתר את נטילתן של תרופות המרשם שבשימושך כיום.

יהושע שוחט - כותב המאמר שהוא גם בעלים ומנהל של אתר כיוון הטבע.

כיוון הטבע - אתר כיוון הטבע עוסק בתחום: המלצות והכוונה למרפאות ולבתי טבע מומלצים במטרה לעזור ולסייע לאנשים שניסו את הרפואה הקונבנציונלית ולא הצליחו ורוצים לפתור אחת לתמיד את בעיית הבריאות שלהם בדרך הטבעית.

קישור חשוב: רשימת בעיות רפואיות והכוונה למרפאות ובתי טבע מומלצים לפתרון בעייתך הרפואית.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב